۵۰۰ ميليون هزينه كردم و حمايت نشدم!

به برترين مرجع تخصصي در حوزه طراحي سايت و سئو خوش آمديد.

۵۰۰ ميليون هزينه كردم و حمايت نشدم!

لذت رانندگي با وسيله نقليه دو منظوره كه هم غذايي براي گشت و گذار در دريا است و هم مناسب سفرهاي زميني است ، قطعاً يك تجربه هيجان انگيز خواهد بود. به گزارش مجله زنده خبري ، روزنامه خراسان همچنين مي نويسد: محمود مظلومي مخترع وسيله نقليه دوزيستي دو منظوره است. وقتي اين ايده در …

۵۰۰ ميليون هزينه كردم و حمايت نشدم! https://livemag.ir/2021/01/۵۰۰-ميليون-هزينه-كردم-و-حمايت-نشدم/ https://livemag.ir/2021/01/۵۰۰-ميليون-هزينه-كردم-و-حمايت-نشدم/#respond مجله زنده خبري Fri, 08 Jan 2021 08:46:54 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/01/۵۰۰-ميليون-هزينه-كردم-و-حمايت-نشدم/ لذت رانندگي با وسيله نقليه دو منظوره كه هم غذايي براي گشت و گذار در دريا است و هم مناسب سفرهاي زميني است ، قطعاً يك تجربه هيجان انگيز خواهد بود. به گزارش مجله زنده خبري ، روزنامه خراسان همچنين مي نويسد: محمود مظلومي مخترع وسيله نقليه دوزيستي دو منظوره است. وقتي اين ايده در …

لذت رانندگي با وسيله نقليه دو منظوره كه هم غذايي براي گشت و گذار در دريا است و هم مناسب سفرهاي زميني است ، قطعاً يك تجربه هيجان انگيز خواهد بود.

به گزارش مجله زنده خبري ، روزنامه خراسان همچنين مي نويسد: محمود مظلومي مخترع وسيله نقليه دوزيستي دو منظوره است. وقتي اين ايده در ذهن او ، روند توليد و كاربردهاي ماشينش جرقه زد ، در اين باره با او صحبت كرديم.

من اين ماشين را در پاركينگ خانه ام ساخته ام

اين مبتكر و تكنسين متولد بندرانزلي در مورد ايده و طراحي اين پروژه و هفت ماه كار تخصصي روي آن صحبت كرد و گفت: اين پروژه در ايران وجود نداشت و من همچنين در ارتقا promoting گردشگري در شهرم و حمايت از آن نقش داشتم. صنعت ، بنابراين تصميم گرفتم اين ماشين را ايجاد كنم. من به خودم ايمان داشتم كه مي توانم اين كار را انجام دهم ، بنابراين براي حمايت از ايده هاي خود به سازمان هاي مختلفي رفتم ، اما مورد حمايت قرار نگرفتم. سپس خودم ، كم كم شروع به كار روي آن كردم و در اواخر سال 1998 آن را تمام كردم. “من فقط يك فروشگاه لوازم فروشي دارم و اين ايده را در پاركينگ خانه ام درك كردم.”

ماشين دو منظوره من 2 موتوره

مظلومي با اين مقدمه كوتاه ادامه مي دهد: “هيچ ماشين دو كاربرد ديگري در ايران وجود ندارد و چند كشور ديگر كه اين نوع اتومبيل را دارند در واقع كارخانه هاي اتومبيل سازي خود را توليد مي كنند گزينه شناوري را به ماشين اضافه كنيد. . در واقع ، توليدكنندگان اتومبيل در كشورهايي كه اين فناوري را دارند با سازندگان كشتي خود همكاري مي كنند و دوزيستان توليد مي كنند. من اولين نفري هستم كه در ايران چنين خودرويي را ساختم. اين ماشين داراي دو موتور است ، يكي براي دريايي و ديگري براي زمين. به محض رسيدن او به ساحل ، چرخهايش شروع به باز شدن مي كنند و از مسافرانش در امتداد ساحل پياده مي شود. “وزن اين خودرو 2 تن و ظرفيت سرنشين آن بين 8 تا 10 نفر است. 5 متر طول ، 2 متر عرض و 20 سانتي متر عرض و ارتفاع آن 3 متر و 20 سانتي متر است.”

آلودگي اين خودرو براي دريا صفر است

هر مخترع با پيگيري دغدغه ها و اهدافي كه تعريف مي كند ، وارد حوزه اختراع و اختراع مي شود. مظلومي درباره خود گفت: “انگيزه من براي ساخت يك ماشين دو منظوره نشان دادن توانايي هايم ، كمك به اقتصاد كشورم بود و همچنين اميدوارم كه اختراع من بهانه اي باشد براي توليدكنندگان خودروهاي ما براي ديدن و كار كردن.” انگيزه ها و اهداف علاوه بر همه اينها ، جذب گردشگر و رونق بخشيدن به اين صنعت يكي از دغدغه هاي ذهني من بود كه خوشبختانه متوجه شدم و البته در ساختن آن مشكل زيادي داشتم. در طول راه ، من قصد دارم يك شركت تاسيس كنم و اين وسيله نقليه دو منظوره را گسترش و هيدروليك كنم. همچنين بدانيد كه قايق هاي موتوري و قايق هاي دو زمانه كه در دريا هستند ، گازهاي خروجي آنها در آب است و آلودگي زيادي را به دريا وارد مي كنند. وي افزود: در همين درياي خزر بيش از يك ميليون قايق دو زمانه داريم كه داراي دود اگزوز در آب است ، اما اتومبيلي كه من ساختم سرعت سوختگي بالايي دارد و باعث آلودگي دريا نمي شود و روغن به دريا مي ريزد.

واكنش مقامات به اختراع من فقط خنده بود

متاسفانه برخي از مردم دوزيستان را به نام خود ثبت كردند اما آن را نساختند. » وي ادامه داد: مسئولان گفته اند كه ما براي آزمايش اختراع شما برنامه كامل مي خواهيم ، اما من نبايد برنامه و فرمول كامل ماشين را به آنها بدهم ، زيرا اين يك مشكل شديد است و آنها بعداً مي توانند خودشان اين كار را انجام دهند. واقعيت اين است كه برخي از كارمندان ما بي خيال و خواب آلود هستند و روزي كه براي يافتن ماشين آمدند ، واكنش آنها خنده بود. هم اكنون نيز براي توليد خود ، كه از آن پشتيباني نكرده اند ، حداقل بايد از توليد آن حمايت كنند. من 500 ميليون براي ساخت اين ماشين هزينه كردم. “البته با پيگيري هايي كه انجام دادم ، در آينده نزديك پروانه بهره برداري وي صادر مي شود تا به عنوان نمونه مورد استفاده قرار گيرد.”

افراد اطراف من گفتند شما توانايي تهيه اين پروژه بزرگ را نداريد

از او در مورد واكنش مردم از شهر و مناطق اطراف آن در مورد ساخت اين ماشين مي پرسم ، كه مي گويد: «در ابتدا ، وقتي ما شروع به كار كرديم ، همه نااميد شدند و گفتند كه شما توانايي تهيه چنين پروژه بزرگي را نداريد! اما هنگام ساخت آن ، همه از دوستان گرفته تا تكنسين ها از ساخت چنين اتومبيل خوشحال و متعجب شدند و گفتند كه اين اختراع براي شهر و كشور ما افتخار است. خوشبختانه تاكنون از قايقرانهاي محلي ناراحت نشده ام و چرا اين كار را كردي و نان ما را پختي؟ اما اگر به توليد انبوه برسد بعيد است برخي از مردم آن را سنگسار كنند. “من خانواده ام را هر از گاهي براي سرگرمي با اين ماشين بيرون مي برم.”

غرق شدن اين ماشين امكان پذير نيست

مهمترين نكته در ساخت اتومبيل نجات جان مسافران و مسافران است كه مظلومي مي گويد: ”علاوه بر اينكه مسافران از جليقه نجات استفاده مي كردند ، از شش مخزن هوا نيز براي تأمين زندگي هرچه بيشتر استفاده كردم. در لحظه هاي خطر و خداي ناكرده ، اگر اتفاقي در دريا بيفتد ، مثلاً تصادف رخ دهد ، موتور خراب شود يا به ديواره سنگ برخورد كند ، غرق نشويد. بلكه مي گويم شش مخزني كه روي ماشين نصب كردم مانند يك جليقه نجات است و مسافران با ايمني كامل سوار مي شوند. همچنين شناوري اين شش مخزن را افزايش مي دهد و در مواقع خطر فرو نمي رود. اين ماشين ضد آب است و سقف و ديواره هاي آن توسط آب نفوذ نمي كند. در واقع اين ماشين در همه جا ضد آب است. ماشين آنقدر سنگين است كه موج دريا تاثيري روي آن ندارد. اگر بدنه اصلي آن نيز سوراخ شود و آب به آن وارد شود ، روي سطح باقي مي ماند. “همچنين يك محفظه در بالاي سقف وجود دارد كه هوا وارد كابين مي شود و از طرف ديگر متابوليزه و خارج مي شود.”

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/01/۵۰۰-ميليون-هزينه-كردم-و-حمايت-نشدم/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.