منتظر نباشيد؛معجزه‌اي رخ نمي‌دهد! – مجله زنده خبري

به برترين مرجع تخصصي در حوزه طراحي سايت و سئو خوش آمديد.

منتظر نباشيد؛معجزه‌اي رخ نمي‌دهد! – مجله زنده خبري

اجلاس آتي رهبران عراق در بغداد ، كه به عنوان اولين نشست منطقه اي در نوع خود تلقي مي شود ، نشان مي دهد كه منطقه غرب آسيا به سمت نزديك شدن و اجتناب از تنش هاي سياسي پيش مي رود. اين نشست قرار است اواخر ماه جاري در بغداد و با حضور رهبران ايران …

منتظر نباشيد؛معجزه‌اي رخ نمي‌دهد! – مجله زنده خبري https://livemag.ir/2021/08/منتظر-نباشيد؛معجزه‌اي-رخ-نمي‌دهد-مج/ https://livemag.ir/2021/08/منتظر-نباشيد؛معجزه‌اي-رخ-نمي‌دهد-مج/#respond مجله زنده خبري Sat, 21 Aug 2021 11:32:14 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/08/منتظر-نباشيد؛معجزه‌اي-رخ-نمي‌دهد-مج/ اجلاس آتي رهبران عراق در بغداد ، كه به عنوان اولين نشست منطقه اي در نوع خود تلقي مي شود ، نشان مي دهد كه منطقه غرب آسيا به سمت نزديك شدن و اجتناب از تنش هاي سياسي پيش مي رود. اين نشست قرار است اواخر ماه جاري در بغداد و با حضور رهبران ايران …

اجلاس آتي رهبران عراق در بغداد ، كه به عنوان اولين نشست منطقه اي در نوع خود تلقي مي شود ، نشان مي دهد كه منطقه غرب آسيا به سمت نزديك شدن و اجتناب از تنش هاي سياسي پيش مي رود. اين نشست قرار است اواخر ماه جاري در بغداد و با حضور رهبران ايران ، تركيه ، عراق ، مصر ، اردن ، سوريه ، عربستان سعودي و كويت برگزار شود كه دستور كار آنها حل اختلافات سياسي بين هشت كشور خواهد بود.

گفته مي شود امانوئل مكرون ، رئيس جمهور فرانسه ، مصطفي قدمي ، نخست وزير عراق را از تمايل خود براي شركت در جلسه اي در بغداد در تماس با نخست وزير عراق آگاه كرده است. اگر رئيس جمهور فرانسه در اين نشست شركت كند ، اين به معناي تمايل اتحاديه اروپا براي ايفاي نقش مثر در منطقه و كاهش نفوذ ايالات متحده و بريتانيا است. تصور مي شود كه شركت فرانسه در اين نشست نتيجه قابل قبولي را براي اجلاس سران كشورهاي منطقه و اعتبار بين المللي تصميمات اين جلسه را تضمين مي كند.

اگرچه نخست وزير عراق مصطفي قدمي سازماندهنده اين نشست است ، اما وي قصد دارد در صورت خروج ايالات متحده از عراق ، آن را به عنوان يك بازيگر كليدي در حل و فصل درگيري هاي منطقه تبديل كند. در جريان مراسم تحليف آيت الله ابراهيم رئيسي ، رئيس جمهور تازه منتخب عراق ، برهم صالح رئيس جمهور عراق دعوت نامه رسمي اي را براي شركت در جلسه اي در بغداد به عراق ارسال كرد كه مورد تأييد رئيس جمهوري اسلامي ايران قرار گرفت.

به طور طبيعي ، در اين ديدار تاريخي ، چندين موضوع مهم از جمله اختلافات ايران ، سوريه ، عربستان سعودي و تركيه مورد توجه دولت ميزبان و رهبران درگير قرار خواهد گرفت.

ايران و عربستان سعودي به دليل نقش مخرب عربستان سعودي در محور مقاومت و نگرش فرقه اي رژيم آل سعود به ساختار مذهبي محور مقاومت در چهار دهه گذشته دچار اختلافات سياسي شده اند. او از نظر مالي و سياسي عمليات گسترده اي را عليه حزب الله لبنان انجام داد ، بنابراين اعتراضات 14 مارس عليه مقاومت لبنان دستورات لازم را مستقيماً از سفارت عربستان دريافت كرد.

در جريان بحران سوريه كه از مارس 2011 آغاز شد ، عربستان سعودي تا كنون بيش از 80 ميليارد دلار كمك مالي به گروه هاي تروريستي به درخواست آمريكا و انگليس براي سرنگوني دولت علوي در سوريه ارائه كرده است. در يمن ، عربستان بيش از 6 سال صرف كرده است حذف حسين شيعيان از ساختار قدرت ، جنگ شديدي را بر مردم يمن تحميل كرده است ، كه در آن ده ها هزار زن و كودك يمني قرباني اين جنگ نابرابر شده اند. در اين جنگ وحشيانه ، 14 كشور در كنار رژيم به نام ائتلاف سعودي قرار گرفتند و هزينه هاي انجام شده در آن شش سال 350 ميليارد دلار برآورد شده است.

از سوي ديگر ، يك درگيري منطقه اي در تركيه وجود دارد كه در ابتدا در بحران سوريه با عربستان سعودي ، اردن ، قطر و امارات متحده عربي طرف بود ، اما پس از سقوط دولت محمد مرسي توسط دولت عبدالفتاح سيسي به چالش كشيده شد. در كشور مصر. تركيه يكي از حاميان اصلي اخوان المسلمين در مصر و ليبي است و اين با سياست هاي عربستان سعودي و دولت ژنرال عبدالفتاح السيسي رئيس جمهور مصر مغايرت دارد.

اردن به عنوان يك بازيگر حاشيه اي ، نقشي كاملاً مات و لغزنده در رويدادهاي منطقه ايفا مي كند و گاهي با عربستان سعودي و مصر و گاهي با آن دو كشور در تضاد منافع است.

مصر به عنوان بزرگترين كشور عربي و به دليل دريافت كمك هاي مالي از ايالات متحده ، عربستان سعودي و امارات ، طبيعتاً سياست هاي اين سه كشور را دنبال مي كند و نمي تواند به تنهايي براي برقراري روابط پايدار با ايران تصميم بگيرد.

بنابراين ، انتظار نمي رود كه در اجلاس سران ايران ، اردن ، عربستان ، سوريه ، مصر ، كويت ، تركيه و عراق معجزه اي رخ دهد ، اما حداقل اين منطقه به سمت كاهش تنش هاي سياسي و رسانه اي و آتش بس بين كشورها پيش خواهد رفت. منطقه.

البته دولت سيزدهم نيز تمايل دارد كه سياست خارجي خود را بر انسجام منطقه اي متمركز كند تا از ادامه تنش هاي موجود جلوگيري كند كه كاربر اصلي آن فقط رژيم صهيونيستي است.

310311

https://livemag.ir/2021/08/منتظر-نباشيد؛معجزه‌اي-رخ-نمي‌دهد-مج/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.