قمه‌كشي براي تخت خالي – مجله آنلاين

به برترين مرجع تخصصي در حوزه طراحي سايت و سئو خوش آمديد.

قمه‌كشي براي تخت خالي – مجله آنلاين

بيش از 18 ماه است كه كرونا به عنوان مهمان ناخوانده در كشور ما تبديل شده است. بسياري را تحت تأثير قرار داد و بيش از 97000 هموطن خود را كشت. 18 ماه مي گذرد و الان همه خسته شده اند. هم افراد و هم كادر پزشكي. در همين حال ، كمبود امكانات پزشكي در …

قمه‌كشي براي تخت خالي – مجله آنلاين https://online-mag.ir/2021/08/قمه‌كشي-براي-تخت-خالي-مجله-آنلاين/ مجله آنلاين Mon, 16 Aug 2021 00:39:14 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/08/قمه‌كشي-براي-تخت-خالي-مجله-آنلاين/ بيش از 18 ماه است كه كرونا به عنوان مهمان ناخوانده در كشور ما تبديل شده است. بسياري را تحت تأثير قرار داد و بيش از 97000 هموطن خود را كشت. 18 ماه مي گذرد و الان همه خسته شده اند. هم افراد و هم كادر پزشكي. در همين حال ، كمبود امكانات پزشكي در …

بيش از 18 ماه است كه كرونا به عنوان مهمان ناخوانده در كشور ما تبديل شده است. بسياري را تحت تأثير قرار داد و بيش از 97000 هموطن خود را كشت. 18 ماه مي گذرد و الان همه خسته شده اند. هم افراد و هم كادر پزشكي. در همين حال ، كمبود امكانات پزشكي در بيمارستان ها و انتشار برخي از تصاوير خشونت عليه كادر درماني تحت تأثير اين كمبودها ، دامنه نگراني را گسترش داده است …

به گزارش مجله آنلاين كشور ما تاكنون چهار قله وحشتناك تاج را تجربه كرده است و اكنون در گرداب پنجمين قله درگير است. به گفته كارشناسان ، اوج دلتا كرونا 300 more بيشتر از ووهان كرونا مسري است ، اما همچنين ميزان بيشتري از ضايعات ريه دارد.

4 موج كرونا

از زمان تأييد بيماري تا پايان مارس 1998 ، من شاهد اولين موج اولين حمله ويروسي به كشورمان بودم. در آن زمان ، ما به تدريج متوجه شديم كه مي توانيم با استفاده از ماسك و رعايت نكات بهداشتي ساده با ويروس چين مبارزه كنيم. آموزش و پايبندي به پروتكل هاي بهداشتي در نهايت اوج را كاهش داد ، كه تا پايان مه 1999 ادامه يافت.

اما وقتي همه چيز رو به راه شد ، همه فكر مي كردند كرونا از بين رفته است. محدوديت ها برداشته شد ، خيابان ها شلوغ شد و سفر در راه بود. من غافل از اين هستم كه كرونا از همين هنجارها استفاده كرده و در روح نفوذ كرده است. دومين اوج بيماري از اواسط ژوئن 2016 شروع شد ، تخت هاي بيمارستان به تدريج پر شد ، آمار افزايش يافت و بيماريهاي عفوني عمدتا خانوادگي افزايش يافت. سفر و گردشگري آغاز شد و كرونا اين فرصت را داشت كه تمام خانواده بزرگ و كوچك را به اسارت خود درآورد. در اين عجله بود كه استفاده از ماسك اجباري شد. همانطور كه توسط وزارت بهداشت اعلام شده است ، اجبار به استفاده از ماسك ها نوعي احترام به سلامتي شخص ديگر است. در همان زمان اعلام شد كه استفاده از ماسك يكي از موثرترين و ارزان ترين راه ها براي جلوگيري از عفونت هاي ويروسي است. البته رعايت فاصله فيزيكي نيز مورد تأكيد قرار گرفت.

اما برخي از گوشه هاي آنها از اين حرفه ها بهره اي نبرده اند ، آنها در مسير خود قرار گرفته اند و به همين دليل سقوط تاج دار فرا رسيده است. هوا سردتر مي شود. موج سوم كرونا با درجه بالاتري از بيماري زايي آغاز شد. البته ترس از شيوع آنفولانزا و كاهش رعايت پروتكل نگراني ها را افزايش مي دهد. كرونا در عجله سوم حمله كرد و جان باخت. وقتي 400 نفر 500 نفر در روز مي ميرند ، بسياري از خانواده ها ناراحت مي شوند و آرزوهاي زيادي در زير خاك دفن مي شوند.

از پاييز تا زمستان ، با تلاش كادر پزشكي ملي و البته پايبندي مردم به پروتكل ، موج سوم بيماري به تدريج فروكش كرد و وزير بهداشت اين شماره را در 7 ژانويه 2017 اعلام كرد. مرگ و مير در ژاپن دو برابر شده است ، اما اين پايان كار نيست. در همان روز ، وزير بهداشت همچنين حمله گونه هاي انگليسي كرونا به كشور را تأييد كرد و درباره خطر آن هشدار داد. ويروسي كه بيشتر از ووهان كرونا مسري و تكثير كننده است. در نتيجه ، كرونا چهارمين قيام خود را در كشور آغاز كرد.

موج چهارم كرونا از ابتدا طوفان بود. تنها در چند روز ، تمام مراكز ايالتي را با رنگ قرمز و بيمارستان را با بيماران شديد عروق كرونا ويروس پر كرد. به گفته كارشناسان و كارشناسان بهداشت ، عوامل متعددي منجر به شكل گيري اين قله جديد در كشور شده است. به گفته وزارت بهداشت ، در اواسط ماه مارس ، شاخص انطباق پروتكل به دليل خريد عيد ، دورهمي و گردشگري به زير 60 درصد كاهش يافت. در همين حال ، در تعطيلات نوروزي ، مراسم مكرر مانند ملاقات ، دسترسي به كافه ها و رستوران ها ، عروسي ها و عزاداري ها يكي از عواملي بود كه چهارمين قله بيماري كشور را تشكيل داد.

پيك پنجم

پيك چهارم همچنان به حمله خود ادامه داد ، كرونا هند شروع شد ، توجه مردم به پروتكل هاي بهداشتي به عنوان بازوي آن عمل كرد ، و هنگامي كه پيك پنجم ايجاد شد ، هنوز از بيش از 100 كشته بود. آزاد نشد. اين قله هم از نظر قدرت انتقال و هم از نظر شدت بيماري بسيار سريع و جدي است و همچنان بر سلامت كشور تأثير مي گذارد. در پنجمين قله كرونا كشور تصويري هولناك است كه در هيچ قله قبلي ديده نشده است. بروز بسيار زياد ، بستري شدن بيش از حد بيمارستان ، تخت هاي نامناسب بيماران در بسياري از بيمارستان ها ، سردرگمي افرادي كه تخت خالي پيدا مي كنند ، كمبود داروهايي مانند رامد ساوير و فاويپيراوير ، صف هاي طولاني مقابل داروخانه ها ، بيش از 500 مرگ و مير بيش از 600 نفر در روز ، قبرستان پر از قربانيان تاجگذاري بود.

در همين حال ، مردم ديگر نمي توانند نيم نگاهي به پروتكل بهداشتي داشته باشند. به گفته وزارت بهداشت ، متوسط ​​رعايت پروتكل هاي بهداشتي به 38 درصد رسيده است كه يك فاجعه است. درعين حال ، اعلام تعطيلات شش روزه از 25 تا 30 آگوست براي مديريت موقت بيماري در نظر گرفته شد ، با اين حال برخي از افراد بدون توجه به مسئوليت اجتماعي خود هنوز در شمال بودند. اوضاع بدتر و تيره تر مي شود.

پرسنل درمان مجرد

خطر خشونت در بيمارستان ها

در همين حال ، به نظر مي رسد كادر پزشكي تنها هستند. شخصي كه پنج موج كرونا را نشان مي دهد. آنها بدون وقفه و بدون استراحت به مردم خدمت كرده اند. آنها نه حياتي دارند و نه قدرتي. از سوي ديگر ، افزايش تعداد بيماران بستري منجر به پر شدن بيمارستان شده است ، افرادي كه به بيماري عروق كرونا ويروس قلب مبتلا هستند و نمي توانند تخت خالي پيدا كنند ، بر سر كادر پزشكي فرياد مي زنند. مشكلاتي كه مي تواند منجر به درگيري شديد در بيمارستان ها شود. چند روز پيش نمونه اي در فضاي مجازي مشاهده شد. انتشار ويدئويي از مبارزه با چماق روي تخت بيمارستان در يكي از بيمارستانهاي ملي. مشكلاتي كه مي تواند منجر به حوادث ناگوار در بيمارستان شود.

در اين زمينه دكتر حسين كرمانپور-مدير روابط عمومي سازمان نظام هاي سلامت مجله آنلاين وي اظهار مي دارد: “در پنجمين اوج قبل از آن ، مردم از تجليل از مدافعان سلامت به درگيري هاي شديد با حاميان بهداشت منتقل شدند و رويكرد حفاظت از سيستم ها و كادر پزشكي مورد انتقاد كادر بهداشت قرار گرفت. كاركنان در يك مكان از افسردگي و افسردگي رنج مي برند ، جايي كه مردم به طور طبيعي از كيفيت پايين خدمات ناراضي است.

افزايش سه برابري بيماران بستري در اورژانس كويت و كاهش كادر پزشكي

وي افزود: “البته ، من هرگز تصور نمي كردم كه مرگ و مير و مرگ و مير در اوج پنجم اينقدر افزايش يابد.” بنابراين ، در بيمارستاني مانند سينا كه من هستم ، متوجه مي شود كه بايد 2.5 تا 3 برابر ظرفيت اورژانس بيمار در بيمارستان بستري شود. به اين ميگن اضافي به عبارت ديگر ، اگر اورژانس كوويد 16 تا 20 نفر ظرفيت داشته باشد ، 2 تا 3 برابر بيشتر بيماران در اين اورژانس بستري مي شوند ، 60 تا 70 نفر در اورژانس و حتي حجم تردد در بيمارستان بستري مي شوند. مي بينيد كه تعداد زيادي وجود دارد. درمان در اورژانس دشوار مي شود. زيرا ما نمي توانيم به مردم بگوييم كه شما را قبول نداريم. از سوي ديگر ، تعداد پزشكان و پرستاراني كه بايد به بيماران خدمت كنند ، مانند قبل و حتي كمتر است. آنها بيمار نيستند ، زيرا ديگران به جاي آن خدمات را ارائه مي دهند.

افزايش درگيري هاي شديد در بيمارستان ها

كرمانپور ادامه مي دهد. بنابراين تعداد بيماران افزايش و تعداد پرسنل كاهش يافت. هركسي كه در اين وضعيت قرار دارد دچار مشكل است و اين مشكل جسم را به قله اي خطرناك هدايت مي كند كه در آن بيمار بايد خدمات مورد نياز را دريافت كند و كادر پزشكي نيز براي ارائه اين خدمات نمي آيند. پيدا كنيد و اتفاق بيفتد. از اين نظر ، نمونه اي كه به تازگي در فضاي مجازي منتشر شده است ، نمونه اي است. نمونه هاي زيادي از اين برخوردها وجود دارد ، هرچند كسي آنها را شليك نكرده است. ما در حال حاضر روزي يكبار در بيمارستان درگير هستيم. اكنون ، در اين خشونت ، تجهيزات اورژانس و تجهيزات بيمارستاني نيز مي توانند آسيب ببينند. همه كارهايي كه ما در بيمارستان انجام مي دهيم به تجهيزات پيشرفته متكي است و آسيب جزئي به آنها كار زيادي را به تاخير مي اندازد و نه تنها كيفيت را كاهش مي دهد ، بلكه سطح بالايي از پاسخ را نيز پايين مي آورد ، كه براي پرسنل پزشكي دردسر ساز مي شود.

شبانه روز يك بيمارستان وجود دارد

حادثه ناگوار و بي سابقه پنجمين پيك كرونا

وي گفت: “اين شرايط قبلاً طبيعي بود ، اما اكنون در جنگ نابرابر و مداوم براي كادر پزشكي بد است.” قبل از كرونا ، در مجموع چهار سرويس پيك 24 ساعت شبانه روز ، 12:00 ظهر ، 3:00 بعد از ظهر ، 8:00 تا 10:00 شب و 12:00 تا 13:00 وجود داشت ، كه اين نيز به دليل بازديد از صبح تا صبح او توانست پرونده را ببيند ، اما اكنون هيچ چيز شب و روز نمي داند و هميشه به ملاقات بيمار مي رود. در عين حال ، كمبود تخت وجود نداشت ، و در نهايت يك يا دو كمي بيشتر ماند تا بستر اورژانس خالي شود ، اما اكنون ده ها يا حتي بيشتر بيماران هميشه در تخت هستند. خالي است. حالا همه منتظرند ببينند چه اتفاقي براي فرد روي تخت اورژانس مي افتد و به بيمار نشان مي دهند. اينها تأسف بار و بي سابقه است. حتي در قله قبلي كرونا ، اين سبك قبلاً ديده نشده بود.

كرمانپور تاكيد كرد: اين شرايط باعث عصبانيت ، خشم و عصبانيت كادر پزشكي در بين بيماران ديگر مي شود. هميشه از من مي پرسند كه آيا تخت خالي است؟ اكسيژن بيمار من كم است و در حال مرگ است ، اما اين بيمارستان نيست و نبايد نجات داده شود. هر چه توضيح دهيم ، او در نهايت بايد بيمار را بخوابد و نمي تواند روي زمين بخوابد. همه اينها باعث ايجاد جنگ و فرار مي شود و باعث مي شود شاهد خشونت فيزيكي فراتر از خشونت كلامي باشيم. فيلم هايي كه ما در مورد اين خشونت مي بينيم تنها انگشت شماري از مواردي است كه در سراسر كشور اتفاق مي افتد.

كادر درماني كاهش يافت

بيمارستان ؛ آخرين اميد مردم

او مي گويد: «در اين شرايط اتفاقات ناگوار مي تواند رخ دهد. اورژانس هاي بيمارستان ، به ويژه در شهرهاي بزرگ ، به ويژه اورژانس هاي ارجاعي كه براي بسياري از بيماران مفيد است ، در حال حاضر اين ويژگي را كشف كرده اند. در واقع ، اين باعث كاهش كيفيت خدمات ، افزايش تصادفات و درگيري مي شود. در اين شرايط ، مردم حق دارند ، اما از طرف ديگر ، كادر پزشكي ديگر به اندازه كافي قوي نيستند. من قبلاً به پزشكان و پرستاران در اورژانس دوستان خود را يادآوري مي كردم كه چرا چنين برخوردي داشتند ، اما اكنون به هيچ وجه نمي توانم دستور و ممنوعيت استفاده از پزشكان و پرستاران را بدهم. ما مي توانيم به بيماران خدمت كنيم و خدمات بدون وقفه است زيرا آنها واقعاً قطع شده اند و ما فقط مي توانيم آنها را بكشيم و آنها مي توانند بمانند و به خدمات خود ادامه دهند. زيرا نمي دانيم اگر كشور اميد خود را از اين منطقه از دست بدهد ، چه اتفاقات بدي رخ خواهد داد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.