رابطه ساعت خواب و آلزايمر

به برترين مرجع تخصصي در حوزه طراحي سايت و سئو خوش آمديد.

رابطه ساعت خواب و آلزايمر

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله زنده خبري ، اين مطالعه 2800 نفر از افراد 65 سال به بالا را براي يافتن ارتباط بين ويژگي هاي خواب در سال 2013 و 2014 با زوال عقل يا مرگ در 5 سال آينده مورد بررسي قرار داد. محققان دريافته اند كساني كه كمتر از پنج ساعت در …

رابطه ساعت خواب و آلزايمر https://livemag.ir/2021/05/رابطه-ساعت-خواب-و-آلزايمر/ https://livemag.ir/2021/05/رابطه-ساعت-خواب-و-آلزايمر/#respond مجله زنده خبري Thu, 13 May 2021 08:00:46 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/05/رابطه-ساعت-خواب-و-آلزايمر/ به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله زنده خبري ، اين مطالعه 2800 نفر از افراد 65 سال به بالا را براي يافتن ارتباط بين ويژگي هاي خواب در سال 2013 و 2014 با زوال عقل يا مرگ در 5 سال آينده مورد بررسي قرار داد. محققان دريافته اند كساني كه كمتر از پنج ساعت در …

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله زنده خبري ،

اين مطالعه 2800 نفر از افراد 65 سال به بالا را براي يافتن ارتباط بين ويژگي هاي خواب در سال 2013 و 2014 با زوال عقل يا مرگ در 5 سال آينده مورد بررسي قرار داد. محققان دريافته اند كساني كه كمتر از پنج ساعت در شب مي خوابند ، دو برابر بيشتر از كساني كه شش تا هشت ساعت در شب مي خوابند ، دچار زوال عقل و مرگ مي شوند.
در تحقيقي ديگر ، محققان در اروپا از جمله فرانسه ، انگليس ، هلند و فنلاند اطلاعات 8000 نفر را جمع آوري كردند و دريافتند خوابيدن براي افراد 50 ، 60 يا 70 ساله كمتر از شش ساعت در شب 30 درصد افزايش مي يابد. خطر ابتلا به زوال عقل در مقايسه با كساني كه هفت ساعت در شب مي خوابند.
متوسط ​​سن زوال عقل 77 سال است.
تخمين زده مي شود كه حدود 5/4 ميليون نفر در ايالات متحده به بيماري آلزايمر مبتلا باشند كه هيچ درماني براي آن وجود ندارد ، اما برخي از داروها مي توانند وضعيت شناختي بيماران را كنترل كنند.
با افزايش سن ، ترشح ماده شيميايي سروتونين كاهش مي يابد ، بنابراين ارتباط بين سلولي و انتقال اطلاعات مختل مي شود.
اين مشكل در قسمت Memory and Memories بيشتر مشهود است.
خاطرات تركيبي از به خاطر سپردن آنچه ديده مي شود و شنيده مي شود و احساساتي كه مغز براي ايجاد يك اتصال سلولي پيچيده بين تمام قسمت ها براي به خاطر آوردن آنها نياز دارد.
در نتيجه ، با افزايش سن ، خاطرات كمرنگ يا فراموش مي شوند و ترشح سروتونين در مغز كاهش مي يابد.
در بيماري آلزايمر ، ترشح سروتونين به طور قابل توجهي كاهش مي يابد ، اما اين هميشه به دليل پيري سلول نيست.
سكته مغزي كه باعث از بين رفتن بخشي از سلول هاي مغز يا شوك عاطفي پس از از دست دادن يكي از عزيزان شود ، مي تواند خطر ابتلا به بيماري آلزايمر را افزايش دهد.
آلزايمر با از دست دادن حافظه كوتاه مدت ، فراموش كردن آدرس و نام آغاز مي شود و تا جايي پيش مي رود كه حتي راه خانه را فراموش مي كند.
متأسفانه ، هيچ درماني براي بيماري آلزايمر وجود ندارد ، اما مي توان از پيشرفت آن جلوگيري كرد.

https://livemag.ir/2021/05/رابطه-ساعت-خواب-و-آلزايمر/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.