موضوع انتقال آب در بيانيه‌ي روز چهارمحال و بختياري

به برترين مرجع تخصصي در حوزه طراحي سايت و سئو خوش آمديد.

موضوع انتقال آب در بيانيه‌ي روز چهارمحال و بختياري

با توجه به اوضاع كرونا در سال جاري ، هيچ جلسه و تجمعي در روز چهارمحال و باكتياري برگزار نمي شود ، اما انتظار مي رود حضور پررنگي در فضاي مجازي و رسانه ها داشته باشد. هدف ارائه نمودارهاي مختلف از تأثير پروژه هاي مديريت آب بر روي رودخانه ها ، تالاب ها ، خورها …

موضوع انتقال آب در بيانيه‌ي روز چهارمحال و بختياري https://online-mag.ir/2021/04/موضوع-انتقال-آب-در-بيانيه‌ي-روز-چهارم/ مجله آنلاين Sat, 17 Apr 2021 05:20:59 0000 مجله همگاني https://online-mag.ir/2021/04/موضوع-انتقال-آب-در-بيانيه‌ي-روز-چهارم/ با توجه به اوضاع كرونا در سال جاري ، هيچ جلسه و تجمعي در روز چهارمحال و باكتياري برگزار نمي شود ، اما انتظار مي رود حضور پررنگي در فضاي مجازي و رسانه ها داشته باشد. هدف ارائه نمودارهاي مختلف از تأثير پروژه هاي مديريت آب بر روي رودخانه ها ، تالاب ها ، خورها …

با توجه به اوضاع كرونا در سال جاري ، هيچ جلسه و تجمعي در روز چهارمحال و باكتياري برگزار نمي شود ، اما انتظار مي رود حضور پررنگي در فضاي مجازي و رسانه ها داشته باشد. هدف ارائه نمودارهاي مختلف از تأثير پروژه هاي مديريت آب بر روي رودخانه ها ، تالاب ها ، خورها ، كوه ها و جوامع آسيب ديده از سدها و پروژه هاي حركت آب در محيط هاي غير حزبي است. امروز هيچ كس ، از جمله وزير نيرو و ساير مديران بخش آب كشور ، از وضعيت منابع اين ماده مهم راضي نيستند. با بيش از 40 سال فرصت ، قدرت هزاران متخصص و حرفه اي و دهها ميليارد دلار سرمايه ، ما تعجب مي كنيم كه چرا به بدترين وضعيت در بخش آب در تاريخ رسيده ايم.

بيانيه امسال در روز چهارمحال و بختياري ، كه به امضاي دهها سازمان و م institutionsسسه رسيده است ، برخي خواسته ها و ديدگاه ها را در مورد مسئله سوage مديريت منابع آب در كشور ارائه مي دهد. متن بيانيه:

شعار روز جهاني آب (22 مارس / 2 آوريل) “مراقبت از آب” است و متن مربوطه تأكيد مي كند كه ارزش آب بسيار بالاتر از قيمت آن است. با اين حال ، هنوز بي توجهي بيولوژيكي در ايران ديده مي شود. ارزش آب و تداوم ما يك فرآيند مخرب و پرهزينه ساخت سد و حركت آب بين حوضه ها هستيم. بنابراين ، پروژه هاي بزرگ جابجايي آب مانند خرسان ، سبزكوه ، بهشت ​​آباد ، كوهرنگ 3 ، ونك-رفسنجان ، كولاب در رودخانه كارون ، از البرز تا تهران در رودخانه كرج و از جيرفت به كرمان در رودخانه هليل قرار دارند. علاوه بر اين ، پروژه هاي ساخت سد مانند ليلو ، بوف تياري و زاب و ده ها پروژه ديگر در دست اجرا است. علاوه بر اين ، وزارت نيرو در نظر دارد يك پروژه شگفت انگيز براي انتقال آب از درياي خزر به سمنان و يك پروژه بسيار گران قيمت و پر مصرف براي انتقال آب از درياي جنوبي به تمام نقاط كشور انجام دهد. اين رويه نشان مي دهد كه ارزش رودخانه ها و ديگر آبها در ميان مديران بخش آب كشور جايي ندارد و مفهوم ساختاري اداره وزارت انرژي اين ارزشها را زير پا مي گذارد.

ما ، فعالان محيط زيست كشور ، براي گراميداشت روز چهار محال و بختياري ، با دوستداران طبيعت اين ايالت گرد هم مي آييم تا نشاط كارن ، بزرگترين رودخانه كشور و جهاني را كه از آن محافظت مي كند ، گرد هم آوريم. از جريان محافظت كنيد. و ما خواهان محيط زيست و آب هستيم. “ما ادامه مي دهيم.

ما امضا كننده اين بيانيه هستيم:

ما بر اين باوريم كه انتقال آب بين سدها و حوضه هاي آبريز يكي از بزرگترين تهديدها براي زندگي رودخانه ها و ساكنان آنها است و ما تلاش مي كنيم از رودخانه ها و حقوق زيست محيطي و طبيعي مردم اطراف آنها محافظت كنيم. من فكر مي كنم اين يك وظيفه است. ، درياچه ها و خورها.

• ما معتقديم كه توقف نكردن برنامه هاي مهاجرت آب نه تنها پيامدهاي خطرناك اجتماعي ، اقتصادي و زيست محيطي دارد ، بلكه مهاجرت نامطلوب را هم در داخل و هم در سطح بين المللي به همراه دارد.

• ما موضوع فساد در حمل و نقل آب و پروژه هاي ساخت سد را جدي مي گيريم تا جرم و آسيب هاي زيست محيطي را جرم انگاري كنيم ، مجرمان را در اين منطقه تحت پيگرد قانوني قرار دهيم و پرونده هاي زيست محيطي را كه در دادگاه برگزار مي شود ترويج دهيم ، از قوه قضائيه محترم بخواهيد اقدامات لازم را انجام دهد.

– درخواست ايجاد سازوكارهاي لازم براي ايجاد دادگاه ويژه محيط زيست و دادگاه قانون اساسي براي رسيدگي به تخلفات قوانين ملي.

• ما معتقديم كه پيش نويس قانون جامع آب بايد به طور كامل در اسناد صادره از رهبران در مورد جرم انگاري تخلفات زيست محيطي و لزوم شفافيت در تصميم گيري و تصميم گيري در مورد آب مورد بررسي قرار گيرد. توجه به تأثيرات زيست محيطي و اجتماعي پروژه ها و مشاركت ها. پرورش جامعه مدني موثر و همه ذينفعان.

-از شوراي اسلامي درخواست كنيد تا بلافاصله تحقيق در مورد ساخت سد و پروژه آبرساني را كه اخيراً در دستور كار قرار گرفته است ، تصويب و اجرا كند.

• ما خواهان انحلال شوراي عالي آب و تغيير و اصلاح سازوكار آن براي تشكيل “شوراي آب” هستيم تا تصميمات و مشاركت هاي مردمي در مورد مسائل آب اتخاذ كنيم.

• ما خواهان حفاظت جدي از مراتع و جنگلهاي ملي ، آبخوانداري و آبخيزداري بدون ساختار و جلوگيري از استخراج معادن و ساير فعاليتهايي هستيم كه صدمات جبران ناپذيري به پوشش گياهي وارد مي كند.

• ما معتقديم كه براي كاهش مصرف و انطباق با شرايط جديد آب و هوايي ، اصلاحات قابل توجهي در روش هاي آبياري ، متوقف كردن توسعه كمي زمين هاي كشاورزي و تغيير الگوي مصرف آب در همه بخش ها لازم است.

* بازيگر محيط زيست

۲۳۵۲۳۷

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.