انتشار دي اكسيد كربن كمتر به جو

به برترين مرجع تخصصي در حوزه طراحي سايت و سئو خوش آمديد.

انتشار دي اكسيد كربن كمتر به جو

گاز طبيعي نسبت به ساير سوخت هاي فسيلي دي اكسيد كربن كمتري به جو منتشر ميكند. در مقادير بيش از 18 درصد آهن ­اسفنجي، نرخ كاهش توليد دي­اكسيدكربن كاهش نامحسوسي را از خود نشان مي­دهد؛ زيرا با افزايش جايگزيني آگلومره با آهن­ اسفنجي، درصد آهن فلزيِ بار، افزايش و مصرف كك كاهش مي­يابد. در واقع …

انتشار دي اكسيد كربن كمتر به جو https://online-mag.ir/2021/04/انتشار-دي-اكسيد-كربن-كمتري-به-جو/ مجله آنلاين Sun, 11 Apr 2021 09:15:26 0000 مجله همگاني https://online-mag.ir/?p=4666 گاز طبيعي نسبت به ساير سوخت هاي فسيلي دي اكسيد كربن كمتري به جو منتشر ميكند. در مقادير بيش از 18 درصد آهن ­اسفنجي، نرخ كاهش توليد دي­اكسيدكربن كاهش نامحسوسي را از خود نشان مي­دهد؛ زيرا با افزايش جايگزيني آگلومره با آهن­ اسفنجي، درصد آهن فلزيِ بار، افزايش و مصرف كك كاهش مي­يابد. در واقع …

گاز طبيعي نسبت به ساير سوخت هاي فسيلي دي اكسيد كربن كمتري به جو منتشر ميكند. در مقادير بيش از 18 درصد آهن ­اسفنجي، نرخ كاهش توليد دي­اكسيدكربن كاهش نامحسوسي را از خود نشان مي­دهد؛ زيرا با افزايش جايگزيني آگلومره با آهن­ اسفنجي، درصد آهن فلزيِ بار، افزايش و مصرف كك كاهش مي­يابد. در واقع با اين كار اثر مالكيت نهادي بخش عمومي در هر يك از صنايع بر متغير وابسته بهطور تفكيكي قابل بررسي است. آنها عوايد حاصل از بخش كشاورزي را صرف تأمين نيازهاي زيستيشان در شش ماه ديگر سال ميكنند، از اين رو كمتر به سفر ميروند. اين پلاستيك ميتواند موجب تحريك شود و افزودنيها و ناخالصيهاي آن ممكن است اثر سمي داشته باشد؛ 5) حريق: مواد حاصل از تجزيه مواد شيميايي در پتروشيمي مانند منواكسيدكربن و مواد جزئي سيانيد هيدروژن، آثار مسمومكننده جدي دارد. بهار تجهيز مواد شيميايي را با گريدهاي متفاوت و در انواع مختلف به مشتريان خود عرضه مي نمايد .

الف- كاهش مصرف كك بهازاءِ توليد يك چدن مذاب كه سبب ميزان توليد گاز در ناحيۀ احياءِ وُستيت مي­شود؛ باتوجهبه اينكه نسبت دي­اكسيدكربن به منواكسيدكربن در گاز خروجي كوره ­بلند از ناحيۀ احياءِ وستيت برابر با 7/0 به 3/0 است، با كاهش ميزان توليد گاز مقدار دي­اكسيدكربن توليدي در اين ناحيه نيز كاهش مي­يابد. 4. محدوديت احياءپذيري مواد آهن­دار و نفوذ گاز از بين لايه­هاي احياء­شده در سطوح مواد آهن­دار از عوامل تأثيرگذار بر سرعت احياء است؛ بنابراين بخشي از هماتيت در ناحيۀ احياءِ هماتيت به همين دليل وارد ناحيۀ احياءِ وستيت مي­شود و نسبت (O/Fe) در اين ناحيه در شرايط عملي اندكي بيشتر از محاسبۀ نرمافزار مدل است و اين باعث افزايش مصرف كك مي­شود. همانگونهكه در معادلات مصرف كك نشان داده شده است، مصرف كك تابعي از نسبت (O/Fe) در ناحيۀ احياءِ وُستيت است و با كاهش اين نسبت مصرف كك نيز كاهش مي­يابد. باتوجهبه ماهيت مدل كه شامل ورودي­هاي متعددي است و هر ورودي شامل پارامترهاي عملي مختلفي است كه خروجي­هاي خاص خود را توليد مي­كند، مدل بايد با ورودي­هاي عملي مشخص اعتبارسنجي شود. بهطور عملي بهكمك اين مدل هر كارخانۀ فولادسازي با فن­آوري كوره ­بلند قادر است نوع و مقدار مواد اوليۀ لازم براي كوره ­بلندها را باتوجهبه محدوديتهاي عرضه در بازار طوري تدارك كند كه بيشترين سود توليد و يا كمترين ميزان انتشار گاز دي­اكسيد­كربن حاصل شود؛ بنابراين خريد مواد اوليه براساس اين مدل نسبت به خريد سنتي منافع اقتصادي و زيستمحيطي زيادي دارد.

اطلاعات بيشتر را از وب سايت پيشگامان شيمي به آدرس https://irchem.ir/industrial/ مطالعه كنيد.

بهكمك مدل اين پژوهش هزينۀ كك و انرژي لازم براي كوره ­بلند و اثر استفاده از قراضه و آهن ­اسفنجي در كوره­ بلند باتوجهبه مميزات محيط اقتصادي كشور روي سود ­توليد و ميزان انتشار گاز دي­اكسيدكربن پيش­بيني ميشود. يافتههاي پژوهش در دو بخش، يعني آثار اجتماعي و آثار اقتصادي صنعت به تفكيك مطرح شده است. امروزه گاز شيل حدود 40 درصد كل توليد گاز آمريكا را تشكيل ميدهد در حالي كه اين مقدار در چين كه از تكنولوژي پيشرفته استخراج گاز شيل بي بهره است اين مقدار كمتر از 1 % است در حالي كه چين بزرگترين دارنده منابع گاز شيل در دنيا است. تكنولوژي و محيط زيست، در واقع استانداردهاي سفت سخت اتحاديه اروپاراجع به محيط زيست و نبود تكنولوژي پيچيده براي چين از مهمترين موانع آنها ميباشند. در ايران از نيمه دوم سال 1387 قانون ماليات بر ارزشافزوده با تصويب مجلس شوراي اسلامي، بهمنظور جهت اصلاح ساختار نظام مالياتي كشور به اجرا درآمد. با سپري شدن حدود 20 سال سرانجام در مهرماه 1387 بهصورت آزمايشي به اجرا درآمد و موفقيتهاي بسياري در راستاي ارتقاي درآمدهاي مالياتي داشته است.

شكل 3 نمونهاي از جواب بهينۀ تابع هدف Z1 محاسبهشده با كدنويسي متلب را نشان ميدهد كه با الگوريتم درونيابي و يك سيستم رايانه­اي داراي پردازندۀ 60/2 گيگاهرتزي 64 بيتي و 4 گيگا بايت حافظه RAM در مدت 23 ثانيه اجرا شده است. اين ديدگاه بر اين نظريه استوار بود كه ميتوان با استفاده از اهرم ارزش شركت را افزايش داد. يكي از مهمترين آثار قابلاندازهگيري ناشي از اجرايي شدن سياستهاي فوق، تعيين آثار تورمي و تأثير اين سياستها بر تغييرات قيمتمحصولات صنعتي است. نتايج محاسبات نشان ميدهد كه سياست ماليات بر ارزشافزوده بر بخشهاي مختلف صنعت آثار تورمي كمتري بر اين بخشها داشته و حداكثر آثارتورميبرهربخش درست به ميزان نرخ ماليات بر ارزشافزوده مصوب در آن دوره ميباشد. بنابراين توجه به بازاريابي شركتهاي بزرگ صنعت فولاد باتوجهبه اينكه به عقيدة كارشناسان يكي از مشكلاتي كه بر واحدهاي توليدكنندة فولاد تأثير نگذاشته بود، استراتژي بازاريابي است كه ميتواند موفقيت اين صنعت را رقم زند. براي محافظت از سلامت خود در هنگام برخورد با اين ماده شيميايي بالقوه خطرناك، استفاده ازموارد احتياطي مانند تجهيزات حفاظتي شخصي (PPE) داراي اهميت است. تاكنون بيش از ده ميليون تركيب شيميايي مختلف شناسايي شده است كه براساس معيارهاي متفاوت طبقه بندي ميشوند. نتايج تحقيق وي نشان ميدهد كه در 22 كشور پس از اجراي ماليات بر ارزشافزوده تغييري در نرخ تورم مشاهده نشده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.