مديرعامل متروي تهران جزئيات قطار ملي ، اشتغال 25 هزار نفر و ورود نسل چهارم قطارهاي مترو را تشريح كرد. علي من در مصاحبه با مجله زنده خبري ، وي با بيان جزئيات مشخصات قطار ملي ، با بيان اينكه قطار ملي مترو نمادي از اعتماد به نفس و خلاقيت ايراني است ، گفت: با …
تشريح جزئيات قطار ملي مترو/ ورود نسل چهارم قطارها https://livemag.ir/2021/03/تشريح-جزئيات-قطار-ملي-مترو-ورود-نسل-چها/ https://livemag.ir/2021/03/تشريح-جزئيات-قطار-ملي-مترو-ورود-نسل-چها/#respond مجله زنده خبري Fri, 12 Mar 2021 04:26:42 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/03/تشريح-جزئيات-قطار-ملي-مترو-ورود-نسل-چها/ مديرعامل متروي تهران جزئيات قطار ملي ، اشتغال 25 هزار نفر و ورود نسل چهارم قطارهاي مترو را تشريح كرد. علي من در مصاحبه با مجله زنده خبري ، وي با بيان جزئيات مشخصات قطار ملي ، با بيان اينكه قطار ملي مترو نمادي از اعتماد به نفس و خلاقيت ايراني است ، گفت: با …
مديرعامل متروي تهران جزئيات قطار ملي ، اشتغال 25 هزار نفر و ورود نسل چهارم قطارهاي مترو را تشريح كرد.
علي من در مصاحبه با مجله زنده خبري ، وي با بيان جزئيات مشخصات قطار ملي ، با بيان اينكه قطار ملي مترو نمادي از اعتماد به نفس و خلاقيت ايراني است ، گفت: با توجه به افزايش شبكه و تعداد ايستگاه هاي مترو در كلانشهرها ، نياز به افزايش و تجهيز واگن ها بيش از قبل احساس مي شود. وي افزود: با اين حال ، به دليل تحريم هاي جدي بين المللي در سال هاي اخير ، امكان توسعه ناوگان و حتي در برخي موارد براي تعمير و نوسازي تجهيزات قطار از مترو سلب شده و تنها راه برون رفت از اين بحران ، يافتن قطعات است.
وي گفت: به منظور اجراي ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه ، در ژوئيه گذشته همكاري مشتركي بين معاون علمي و فناوري رياست جمهوري ، شركت مترو ، صندوق نوآوري و شكوفايي براي امضاي پروژه قطار ملي مترو ايجاد شد. يك قرارداد 18 ماهه. سرانجام مي رسد.
من گفته ام: در اين پروژه سهم 25 تا 30 درصد از شركتهاي محلي در دانش طراحي ، ساخت و تحويل قطارهاي مترو بايد به 85 درصد افزايش يابد. گام بلندي توسط شركت هاي خارجي براي شكستن انحصار توليد قطار برداشته خواهد شد.
امام با بيان اينكه قطار ملي مترو با كمك شركت هاي مختلف محلي از جمله 18 شركت دانش بنيان و 4 مجتمع صنعتي مانند شركت راه آهن تهران ، جهاد دانشگاهي ، مپنا و اريكو ساخته شده است ، افزود: اين طراحي و ساخت بر اساس تجربه 20 سال گذشته در استفاده “از سه نسل واگن ، طراحي و ساخت سيستم پيشرانه ، تهويه مطبوع ، بدنه قطار ، ترمز ، راهروي بين واگن ها ، درها ، دكوراسيون داخلي و اطلاعات سيستم اطلاعات از مهمترين اقدامات انجام شده توسط شركت هاي ملي قطار محلي است. مترو بود
مديرعامل متروي تهران ادامه داد: در طرح پيشنهادي قطار ملي مترو پيش بيني شده كه پس از انعقاد قرارداد توليد رم قطار ، قرارداد توليد انبوه آن آماده شده و پس از تأمين منابع مالي لازم تحقق مي يابد.
وي گفت: اتمام اين پروژه ملي و ادامه توليد انبوه قطارهاي مترو نه تنها باعث كاهش وابستگي شبكه مترو شهرهاي بزرگ كشور به محصولات شركت هاي خارجي مي شود ؛ اين دستاوردهاي بسياري ديگر براي صنعت محلي به همراه خواهد داشت.
وي در مورد دستاوردهاي قطار ملي مترو گفت: ايجاد حداقل 25000 شغل مستقيم و غيرمستقيم ، فعال سازي حدود 250 شركت داخلي در تأمين مواد اوليه و همچنين توليدكنندگان قطعات ريلي ، كاهش 20 درصدي واگن هاي مترو تا 25 درصد ، پس انداز ارز ، توسعه شركت هاي دانش بنيان مرتبط با اين صنعت ، استفاده از ظرفيت كامل پنج شركت خودروسازي و غيره بخشي از ثمرات پروژه قطار ملي مترو است.
مديرعامل مترو تهران با بيان اينكه اكنون در سال جهش توليد اين پروژه با هم افزايي شركت ها و م institutionsسسات داخلي ، نسل چهارم قطارهاي مترو متولد مي شود ، ادامه داد: از اين پس كشور ما ايران يكي از تعداد كمي از كشورها قادر به بومي سازي صنعت قطار مترو شده اند و به نظر مي رسد در سالهاي آينده حتي فرصتي براي حضور استادان ايراني در بازارهاي جهاني فراهم شود.
انتهاي پيام
- سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ | ۰۶:۰۸ ۶ بازديد
- ۰ نظر